duminică, 9 iunie 2013

Ce este Google PageRank?

Proprietarii de site-uri web preocupati de atragerea unui număr cat mai mare de vizitatori au auzit probabil de termenul de "Google PageRank". Dar ce este PageRank-ul unei pagini si in ce măsură influentează acesta pozitia in motoarele de căutare?  
În acest articol vom incerca să vă oferim cateva informatii care să vă ajute să vă faceti o idee despre acest subiect. 
 
PageRank (expresie engleză cu traducerea Rangul Page) este un algoritm de analiză a hiperlegăturilor din Internet, folosit de motorul de căutare Google.
PageRank a fost dezvoltat la Universitatea Stanford de către Larry Page (de la care își trage și numele) și apoi și de Serghei Brin, ca parte dintr-un proiect de cercetare. Apoi Google a dezvoltat sistemul "PageRank" în scopul de măsurarii "importantei" paginilor web. Google utilizează acest indicator ca o parte a algoritmului pe baza căruia isi intocmeste clasamentele.
Fiecare pagină pe care Google indexează are o anumită valoare (un rang), iar Google ii asociază practic un „PageRank”. De fiecare dată când o pagină trimite spre o altă pagină, o parte din care valoarea PageRank-ului "trece" la pagina la care se leagă. Atunci când o pagină trimite spre o altă pagină se poate spune că cel care trimite un utilizator ii dă un vot paginii respective. Cu cat o pagină strange mai multe voturi cu atat are sanse sa fie mai bine apreciată de motoarele de căutare. Proprietarii de site-uri au interesul de a obtine cat mai multe voturi si a isi atrage cati mai multi vizitatori. Ecuatia este insă mai complexă, deoarece Google ia in calcul si „valoarea” celui care face recomandarea. PageRank este de fapt un calcul matematic care determină cât de "importanta" este o pagină Web analizand cât de "importante" sunt paginile care au legaturi către pagina respectivă.Multi proprietari de site-uri fac o confuzie intre PageRank-ul unei pagini (a paginii principale) si importanta site-ului. Nu este asa deoarece orice pagină de pe un anumit site web poate avea rang mai mare decât pagina de start.
Mai nou PageRank-ul nu mai este la fel de puternic cum a fost odată. A fost o vreme când tot ce trebuia să faci pentru a rang bun era să obții suficient de multe legături de la site-uri web bine cotate. Astăzi, algoritmul de intocmire a clasamentului este mult mai complex. Mulți alți factori sunt luati în considerare. Cu toate că PageRank-ul nu mai joacă o rol destul de important pentru a obține un backlink, este încă o sarcină majoră pentru webmasteri. Asta cu atat mai mult cu cat majoritatea directoarelor web gratuite listează site-urile in functie de PageRank.
 
Cum poti verifica PageRank-ul site-ului tău?
Google oferă o bară de instrumente gratuite pe care le puteți descărca și instala pe calculatorul dumneavoastră. Unul dintre instrumentele de pe această bară iti permite sa vezi PageRank-ul pentru orice pagină de web pe care intri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu