Pentru cei
care sunt la inceput de drum in afacerile online si care deocamdată nu au sansa
de a fi pe prima pagina a motoarelor de căutare singurele solutii de a atrage
rapid clienti sunt fie publicitatea prin Adwords fie campaniile de
publicitate prin postarea unor banere pe site-uri cu trafic mare.
Ambele, dacă
sunt facute corect, sunt solutii bune de crestere a traficului pe site, dar in
acest articol ne vom referi la cateva aspecte la care trebuie sa fiti atenti
atunci cand apelati la publicitate prin postarea de bannere pe alte site-uri
(display advertising).
Publicitate
pe bannere este o modalitate foarte bună de a conduce userii direct la site-ul tău
și, în același timp, o cale de a construi „brand-ul” tău in mediul online.
Marea problemă este insă să stii unde să iti pui bannerele tale. Sunt mii de
site-uri care pun la dispozitie contra-cost spatii pentru banere si sunt zeci
de agentii de publicitate online. La prima vedere cea mai bună solutie o
reprezinta colaborarea cu o firmă care se ocupă de promovarea online deoarece
aceasta iti oferă sansa de a iti posta banerul pe cateva sute de site-uri.
Inainte de
a va lansa insa intr-o astfel de campanie trebuie insa sa iti pui cateva
intrebari pentru a putea lua apoi o decizie strategica.
Prima intrebare pe care trebuie sa ti-o pui este:
cat de vizitate sunt site-urile pe care se va posta bannerul meu. Asta fiindcă
am găsit pe net-ul romanesc firma care iti ofera sansa de a iti posta banerul
pe 160 de site-uri din reteaua lor dar după ce am facut o analiză mai atentă am
constatat ca numai 2 sau 3 site-uri din aceasta retea aveau cat de cat un
trafic semnificativ. Nu toate agentiile romanesti procedeaza asa, dar daca nu
esti atent poti ajunge pe mana unei astfel de firme.
A doua intrebare: plata este „pay per click” sau este
o taxă lunara care nu are nicio legatură cu numarul de utilizatori care dau
click pe banerul tau? Daca vizitatorii acelui site nu „merg” si pe site-ul tau
inseamnă că ai aruncat banii pe fereastră.
A treia intrebare: cat de relevante sunt pentru
afacerea mea site-urile pe care imi postez bannerele?. De exemplu, daca eu vand
accesorii auto merită să imi postez bannerul pe un site care are ca tematica
asistentă medicală pentru copii?
Dacă te
gandesti la toate aceste aspecte s-ar putea să ajungi la concluzia că e mai
bine să iti cauti singur site-urile pe care săă iti postezi bannerele si să
inchei cate un contract cu fiecare site in parte. Asta in schimb te va duce
probabil la costuri mai mari de promovare, deoarece nu ai discount-uri, si la
un consum mare de timp.
Concluzia: inainte de a incepe o campanie
gandeste-te la cele 3 intrebari, documenteaza-te si doar după aceea decide-te
care este cea mai bună solutie pentru tine.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu